Satranç iki kişi arasında oynanan bir akıl oyunudur. Birbirinden farklı 6 figürden oluşan 16 beyaz 16 siyah 32 satranç taşı ile oynanır. 64 karelik bir satranç altlığı ile üzerinde taktik ve strateji geliştirerek oynanan bir spordur.
Satranç eğitimi, öğrencinin konsantrasyon - öngörü - analiz etme - doğru karar verme ve uygulama - hatayı kabul etme ve telafisini üretme gibi kişisel özelliklerini ilerletirken, öğrencinin fotoğrafik belleğinin de gelişmesini sağlar.
"Satranç tahtası insan zihninin jimnastik salonudur.''
Pascal
Neden Satranç?
- Planlı hareket etmeyi öğretir.
- Kendine güven duygusu aşılar.
- Durum ve olayların çözümüne yönelik yeni stratejiler geliştirmesini sağlatır.
- Bir konu üzerine yoğunlaşmayı güçlendirir.
- Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, öğrencileri ezberci zihniyetten arındırır.
- Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı, düşünme becerilerini geliştirerek ve çok yönlü düşünebilen hale getirir.
- Gerektiğinde kısa zamanda olabildiğince en doğru kararı verebilmeye yardımcı olur.
- Her durumda ve şartta kendisine ve başkalarına saygı duyan ve bunu davranışlarıyla gösterebilen, kendi ilgili ve yeteneklerinin farkında olmasını sağlar.
- Rekabeti sağlar. Rekabet ilgiyi arttırır, zihinsel dikkati yükseltir, yüksek seviyelerdeki başarıyı ortaya çıkarır
- Oynamak üzerine kurulmuş bir öğrenme ortamı, öğrencilerin öğrenmek üzerine olan tutumları üzerinde pozitif etki yaratır.
- Araştırma becerisi, karar verme becerisi, dikkat becerisi, yaratıcı problem çözme, risk alma, kendi kendini yönetme becerileri ve empati duygusunu geliştirir.